Groep 5-6

Welkom in groep 5-6!

We zijn met 16 kinderen en 2 juffen. Juf Helen werkt op maandag en dinsdag, juf Ciska op woensdag, donderdag en vrijdag.

We hebben een leuke, leergierige groep, die elkaar helpt.

Wij gebruiken een weektaak en een dagtaak. Op het bord zien we wat we die dag moeten doen en de weektaak moeten we zelf plannen.

Op een aantal momenten in de week werken we groepsdoorbroken, waardoor we samenwerken met andere groepen.

We werken regelmatig met Chromebooks, zodat we ook online de lesstof kunnen oefenen. Ook hebben we huiswerk, wat wisselt per week. Spellingswoordjes, Grej of the day (“ding van de dag” wat begint met een raadsel op donderdag en eindigt met een les van 10 minuutjes op vrijdag), boekbesprekingen, enzovoorts.

Elke dag beginnen we met een startopdracht. Dit wisselt per dag en per week. De ene keer een opdracht in het thema van bijvoorbeeld Kinderboekenweek, de andere keer het oefenen van tafels, maar ook coöperatieve opdrachten waarbij we moeten samenwerken.

Naast rekenen, taal en schrijven is er ook tijd voor wereldoriëntatie, muziek en creatieve vakken. We werken dan met actuele thema’s voor beide groepen. We gaan twee keer in de week naar de gymzaal om te gymmen. Op maandag hebben we les van juf Anja en op woensdag van juf Ciska.